TP (04-08-2011)
Temps: 58:35
HR moyen: 165
HR maximum: 174
Lite sliten efter 3 dagars intensivt sol- och badande men piggnade snabbt till i granskogens sus.
S-1: Lite för mycket sus tydligen eftersom jag läste och sprang mot 9an och upptäckte det först 50 meter innan. Ridå och mental omstart efter att ha svalt besvikelsen. Hamnade sen rakt in i världens bräske med knappt styrfart i den täta bushen och hade stora motivationsproblem innan jag till slut kom loss och fick stämpla 1an.

1-2: Vägvalsmöjligheter, valde efter viss tvekan höger och läste av stenmurar och stigar. Följde den långsmala höjden in mot kontrollen.

2-3: Härlig sträcka i underbar skog med bra sikt. Följde sänkan upp och från runda höjden med stenen såg jag kontrollen.

3-4: Ner i sänkan och rakt på stenmuren. Bara att följa rågången till kontrollen.

4-5: Klättrade genom vindfället, sen rakt mot stugan, över kärret och följde höjden mot den rejäla bumlingen.

5-6: Såg bushigt ut på kartan och funderade på höger via stigen. Men efter de två långsmala höjderna, som var fina fortsatte jag rakt fram och det var inga problem. Passerade genom det första ljusgröna med hjälp av en gammal stig. Såg kontrollpunkten från stenmuren.

6-7: Valde rakt på men det var ett fett misstag. Hamnade i tät bush och sankmark. Hade glömt hur nära naturen man kan komma som orienterare när jag stod i svart sankmarksvatten till midjan (nästan). Och sen tappade jag riktning och känsla för vart jag var. Helt borta när jag plötsligt kom till diket och fick tillbaka kollen.

7-8: En ny fin sträcka i lättlöpt skog. Följde stenmuren, rundade kärret, över lilla ängen och upp i sänkan.

8-9: Valde vänster, längs stigen, över ängarna. Hade tänkt ta stigen väster om sankmarken men hamnade fel och kom öster om istället. Följde stenmuren och vek av mot kontrollen som jag besökt 40 min tidigare. Fin skog igen, inspirerande.

9-M: Hade ju sprungit denna sträcka tidigare men på andra hållet och gjorde några justeringar. Över ängarna, nässlor men även lättlöpt. Hittade lite stigfragment. Sen genom det gröna, som inte var grönt och så stigen hem. Hade precis 6 min på mig från kontrollen för att klara 10min/km men orken tröt alldeles fantastiskt och det var stapplingsstatus på vissa ställen. Kom således 28 sek för sent i mål för att klara ”skamgränsen”.

Hade 58.28 på 5800m. Sprang enligt GPS 7100 m
Trevlig bana, mycket kartläsning, vägvalsmöjligheter, fin skog och skitskog.

Montrer les commentaires (0)